14 November 2012

jamuan ringan

hai 

memang busy gila . even aku tak memasak pon . tapi penat jugak tolong ape yang patut . semalam family aku ada buad makan-makan sikit dekat rumah kami di taman kasih putera bahau . dah lama tak pergi jenguk rumah kat sane . dah ramai kowd warga asing . eh bukan warga asing macam bangladesh tue tapi warga asing yang aku tak kenal . dulu sebelah kanan rumah aku tade orang lagi . so semalam pergi . wah . askar rupanya . wife dia cikgu .  

so semalam sampai rumah dalam pukul 8 lebih pagi . tengah bersiap-siap nak kemas . dah sampai pon diorang . cepatnye . ala . tak jauh pon . sejam lebih je . dari yang tua sampai ke dara dan teruna . semua duduk berbincang hal dunia . tapi sekecik dan perasan diri tu kecik seronok main dekat taman even time tue panas terik  .

time nie ade orang datang pasang grill rumah aku . so banyak gila noise time kitaorang tengah kusyuk berborak sampai tak sempat nak pandang kiri kanan . dalam pukul 1 . barulah start makan-makannye . makanan kampung je . ada petai . ikan masin . budu . HAHA .

siap makan . semua bergelimpangan depan ruang tamu . ape lagi buad kilang taik mata lah . dalam pukul 4 lebih masing-masing keluar pergi pusing area bahau . tapi aku yang dah muak tengok suasana bahau . tinggal ajela dalam rumah . time nie mak si zaidi aka bakal mak mentua adik aku datang rumah sebab datang hantar adik aku yang dia kutip dekat stesen bas . adik aku da stat cuti sem la . time tue stok makanan air semua dah habes . kira dah packing-packing nak bawak balik dah . serba salah aku . mak cik tue duduk tak lama sebab rumah aku time tue mane ada orang. mak cik ke ? muda lagi weyh . hehe . 

so dalam pukul 6 setengah kami pon bergerak pulang . tapi ayah tak nak balik lagi . so nak ta nak kena pusing-pusing bahau jugak . lepak kiara square lama gila . tapi tak sempat nak tengok wayang and karoke ape semua . just sempat la belanje kazen and adik-adik aku main game . syook . 

aku nak masukkan gambar . tapi semua macam buruk je . fone aku cikai je . gambar-gambar pon samar-samar je . so ta nak la masuk .

 TAMAT 

No comments: